torsdag 5 februari 2009

hicka!!

hicka måste nog vara en av det störigaste saker som kroppen kan komma på.

hicka och nysa!!


i dag har jag gått omkring och hickat nästan hela dagen...

ganska ap störigt!


jag skulle försöka dricka lite vatten, men höll på att dränka mig själv på köpet...

jävla förbannade hicka!!


vad har jag gjort mer idag??

absolut inget vettigt alls, försökt att roa sabina som piggnat på sig ordentilgt nu:)


nu är hon sitt rätta stutsiga jag igen:)

och det är ju jätte bra!

förutom att hon har kommit in i en ålder som är lite

ja vad ska jag säga.... krävande är nog rätt ord!


hon pendlar mellan att vilja vara jätte stor och jätte duktig,

till att vara som en treåring..


lite jobbit är det,

för hon byter ungefär varannan minut

så man vet inte om hon ska skrika rakt ut om man ber henne om nått,

eller om hon blir jätte glad för att hon får vara med på allt!


jag försöker intala mig själv om att den har perioden snart är över!

men jag vet att det bara är början...

början till ett liv med en dotter i pubeteten!!!

nån som vill ta över en stund??


jens har kommit hem sent nu två kvällar på raken så det känns lite tomt har hemma.

men han har så otroligt mycket att fixa med,

så det är bara att le och ta hand om resterna av en trött sönder arbetad jens när han kommer hem på kvällarna.

stackars min älskling!!


själv ska man jobba hela helgen,

det kommer faktiskt att kännas skönt att få något annat än spya i tankarna...


känns som om jag varit hemma i evigheter med sjukt barn även om det bara gått fem dagar..


jag var faktiskt iväg med sabinas gammla skidor till min systerson idag och hans kommentar var så rolig..

"men åååå nu måste jag ju åka skidor på skola..."

haha jag kommer ihåg hur hemst det var med långfärds skidor

fast det får man ju inte säga när barnen hör på!


jag undrar varför man måste åka skidor på skolan när man inte tycker om det??

det är ju inte direkt så att jag har haft nån använing för det sen jag sluta skola...

man bara fryser och det är ap trist....

jag tycker faktiskt att man ska få välja på vilket sett man ska röra på sig!!!


jag hade en riktig sadist till idrottslärare!!

det spelade inte nån som helst roll om det var tjugo minus ute,

stog det skidor på shemat så var det skidor..

och efter man förfrysigt tårna och tappat känseln i nästippen så har man under resans gång lovat sig själv typ en miljon gånger att aldrig mer rör ett par skidor.

då håller man det...


jaja vad är en bal på slottet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar