lördag 21 februari 2009

bara vara mamma:)

okej i dag är det lördag och jag skulle ha jobbat men tummen kom i vägen:(
vad ska jag då göra en dag som denna??
jens är och skruvar HD och sabina ska snart iväg till en kompis..
så vad ska jag då göra??
det känns som om jag inte har nått liv när mina älsklingar är borta.
det är inte jobbigt att vara ensam,
det känns bara som om man måste göra nått när man är hemma eller att man ska passa på att träffa någon kompis som man inte haft tid att träffa!!
men det är som om jag inte orkar eller vill lägga någon energi på någon annan än min familj.
blir man så som mamma eller är det bara jag?
jag försöker ju att bygga upp en stark familj här hemma och jag vill ju vara tillhands för både sabina och jens!
jag tycker om att vara det!!
i dagens sammhälle känns det som om det skulle vara något fel och fult med att lägga all sin energi på sina man och sina barn.. ??
men jag mår ju bra av det så varför skulle jag gör något annat??
jag är nog inte feminist jag...fniss
lika lön för lika arbete det tycker jag!

1 kommentar:

  1. Du är utmanad i min blogg. Finns att läsa om det hela i min blogg i ett inlägg från idag den 22 februari! kram kram

    SvaraRadera