torsdag 15 januari 2009

Ett minne!

Hittade det har liggandes i en av alla mina mappar på datorn tycker det är ett jätte fint minne
tiden går alldeles för fort:

KAJSA SABINA FELICIA!!
Tors 15 apr 2004
Hon väcker mej på morgonen kl 6.
hon ser på mej med dom stora oskyldiga ögonen och säger:
mamma det är morgon nu!
jag tittar på henne med trötta ögon,
känner hur hennes livs enegi sprider sig till mej
kliver med glädje upp och gör frukost,
jag frågar vad hon har lust att hitta på i dag,
hon säger:hmmm nåt roligt mamma,
jag säger:då gossas vi hela dagen,
hon säger:men mamma jag vill springa!!,
jag säger:då springer vi till sängen.
hon skrattar!!
jag frågar om vi ska gå ner till sjön,hon jublar:ja mamma vi kan samla stenar!
vi äter klart och klär på oss kläderna, går ut i morgonens kyliga luft.
går sakta ner till sjön!
vi sätter oss på stranden och ser ut över istäcket som fortfarande ligger kvar på sjön.
sabina tittar på varenda sten som ligger på marken tills hon stannar och plockar upp en sten som ser ut som ett hjärta,
hon kommer springande i mot mej kastar sig i min famn och ger mej stenen
hon säger:har mamma du får den av mej, det är ett hjärta, mamma jag älskar dej!!
jag ler stort känner hur jag blir alldeles varm och säger.
jag älskar dej oxå!!...

1 kommentar: