torsdag 12 november 2009

för evigt och lite till ! ! !

vågar jag be dig att stanna mitt hjärta för evigt och lite till??

det finns ingen som jag någonsin har öppnat mig för som jag gör för min jens.

han har en konstig förmåga att få mig att prata,

om allt det där som jag har i mitt huvud som aldrig någonsin kommit ut,

trots alla timmar jag spenderat hos psykologer och dylikt.

han får mig att prata och se saker jag försökt att förtränga under många år.

jag vet inte om det är på gott eller ont men han är där när jag gråter eller när jag skrattar hysterist.

inte bara dåliga minnen förträngs,

minnen som är så bra att den vanliga vardagen blir grå förträngs oxå för att man ska tycka grått är vitt...



pappa har ringt ett par gånger den senaste veckan han är på topp nu,

högre än vad han varit på länge så han kommer nog att ramla rejält den här gången...

undrar hur många gånger han kommer att hålla innan hans kropp ger upp totalt??

han pratade på om hur han hade börjat skuldsanera och om att han ska få freonbehandling mot gulsoten igen.

om hur att han skulle köpa sig en HD när allt var klart,

det är nog tur han har drömmar.

han pladra på rätt länge om allt och jag är glad för han.

så länge han är där uppe innan han brakar igen..

han sa att han höll sig helt drog fri nu.

det är nog det som är det farliga,

det är spriten han ska akta sig för.

om han kunde inse att han behöver typ amfetamin eller dyligt för att må bra så skulle han nog hålla i längre perioder.

Jag är helt övertygad om att min kära gamle för har en svår släng av ADHD eller typ borderline kanske??

önskar han kunde bli medicineras för det, och det är väl då amfetamin liknande substans man får? bara det att hans tollerans nivå skulle nog vara så hög att en läkare skulle vägra skriva ut så starka doser haha.

jag skratta åt såna saker för det vissar bara hur vridet samhället är, hur två världar kolliderar över klassen vs pundarklass...



jag har varit sjuk i en vecka nu fick en rejäl förkylning så jag har inte kunnat varit iväg och tränat och det känns i både kropp och själ.. så idag tänkte jag iväg och rensa skallen för det är just det jag gör när jag står där på trappmaskinen och svettas som en dåre.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar