tisdag 22 december 2009

Julen!

JULEN!!
Vad har jag att säga om julen??
Ja inte är det mycket!
Julen har för mig alltid varit en bra dag
jag känner inte av jul stressen mer än på jobbet!!
med tanke på min uppväxt så skulle man kunna tro att julen skulle vara en jobbig högtid med en massa jobbiga minnen,
men så är det inte,
pappa har iallafall när jag var liten alltid varit nyckter på julafton.
och mamma har alltid lyckats fixa det där lilla extra som behövts för att få oss alla barn att tycka det har varit spänande.
Nu då?
hur är julen när man själv har blivit mamma?
jag tycker om julen
jag tycker om att se sabina på julaftons morgonen sittandes vid granen och tjata på att få öppna alla julklapparna!
jag tycker om att vi ska åka till jens föräldrar och ha det lugnt och skönt!
bort från stan och allt som ska göras.
det blir i år andra året som jag ska vara med jens familj och inte min egen, men när jag tänker efter så är ju dom oxå min familj nu!
det är faktiskt skönt att ha en svärmor och en svärfar som är gamla
det blir inte så tillgjort då:)
så julen blir nog lugn och skön :)
så vad tycker jag då om julen?
JAG TYCKER OM JULEN OCH ALLT VAD DÄR ÄR!!
och jag vet vem jag har att tacka för att julen fortfarande känns "ren".
så jag vill ge min mamma en extra stor jul kram i år!!
jag kommer att sakna alla där hemma hos henne!
så från mig till alla er önskar jag en riktigt god jul

1 kommentar: