måndag 26 april 2010

när ska han bli vuxen??

Jag undrar hur länge det kommer att ta innan sabinas pappa kommer att bli "vuxen"
varje dag hör jag sabina fråga något om sin pappa,
hon har så mycket funderingar på vem han igentligen är?
Hon frågar om saker som han och jag gjorde ihop och hur han var då,
jag försöker att förklara för henne att hennes pappa igentligen är en av dom mest omtänksamma människor jag någonsin träffat.
jag försöker berätta för henne om hur bra han var när hon kom till,
men då kommer det ju alltid en motfråga om varför han inte är det för henne??
varför hon inte har fått sett den sidan av sin egen pappa.
jag har varit och är nog fortfarande fruktansvärt arg och ledsen på T.
men mitt liv har ändå gått vidare jag behöver inte han,
men sabina gör.
hur ska jag nå fram till han?
hade jag inte haft sabina hade jag inte ens tittat på han.
så patetisk har han blivit.
det känns som att han tror att jag ringer till han för att jag ska få bli "ledig"
inte för att sabina ska få träffa han.
jag har barnvakter om jag skulle vilja vara barnledig.
han blir arg och skriker på mig när jag ifrågarsätter hans prioteringar.
jag förväntar mig inte att han ska träffa sabina varenda dag.
igentligen har jag sabina och jens det tok bra utan han,
men jag ser hur sabina lider.
jag sitter och tröstar henne på kvällarna när hon grinar efter sin pappa.
sist som jag försökte prata med T var det helt plötsligt mitt fel att han tog droger
och om han gick en överdos efter ha pratat med mig så skulle jag ha det på mitt samvete
jag önskar jag orkade att höra på allt skit varje gång.
men jag gör inte det
han kanske någon gång kommer att förstå varför jag ringer till han
och tycker att han ska träffa sabina
men det dröjer nog
jag vill iallafall inte att han ska ha henne själv som läget är nu.
om inte sabina ber mig kommer jag inte mer att ringa och tjata på han.

1 kommentar:

  1. Du är stark du. Som orkar hålla fast vid det goda i Sabinas pappa. Den dag (om den kommer) då han vaknar upp och vill vara en bra pappa finns det en liten chans att Sabina minns det du sa och faktiskt tror honom - när han då äntligen visar att han menar det han säger. Jag önskar dig och framför allt Sabina att det ska bli så en dag.
    Stor kram! /Ebba (som känner din moster rätt väl)

    SvaraRadera